“Rather than aiming for being perfect, just aim to be little bit better today than you were yesterday.”
Afvallen, veel mensen willen het wel, maar hebben er geen motivatie of geduld voor. Eigenlijk is de bovenstaande quote heel kenmerkend; afvallen doe je niet in één dag, of in enkele weken. Je moet het als het ware stapje voor stapje aanpakken. Uiteraard heb je voor jezelf wel een doel gesteld, maar wees verstandig door vooral veel geduld te hebben.

Hoe kun je snel afvallen?

Er zijn eigenlijk grofweg twee factoren die meespelen om kilo’s kwijt te raken: Voeding en Beweging. En daarbij is het belangrijk dat je deze twee probeert te combineren. Als je veel slechte en vooral calorierijke voeding eet maar daarbij wel veel sport zul je niet zo snel afvallen. Omgekeerd geldt hetzelfde: Nauwelijks tot geen beweging gecombineerd met gezonde en goede voeding is niet verkeerd maar je zult dan niet het gewenste resultaat bereiken. Zorg dus dat je goed gemotiveerd bent om te beginnen, want je zult niet de eerste zijn die na enkele weken opgeeft.

Eten en afvallen

Er zijn diverse tips met betrekking tot de voeding die wij je kunnen geven als je graag wil afvallen. Zorg allereerst dat je niet te veel suiker en vet eet. Probeer dus ook vooral water en thee te drinken in plaats van frisdrank. Verder is het erg belangrijk dat je niet te weinig gaat eten want dit zorgt simpelweg niet voor het goede effect. Je moet zorgen voor een goed ontbijt, een lunch en ’s avonds een goede maar bovendien gezonde maaltijd. Gevarieerd eten is een laatste tip om af te vallen. Op deze website staan diverse tips met betrekking tot voeding om af te vallen. Voor meer informatie bekijk onze fitness voeding pagina.

 

Eten en afvallen

Beweging en afvallen

Naast goede en gezonde voeding is beweging enorm belangrijk om af te vallen. Dit hoeft niet te betekenen dat je elke dag twee uur naar de sportschool moet. Een half uur sporten op een dag kan al verschil maken. Ga wat vaker wandelen of pak eerder de fiets dan de auto! Zorg vooral dat je gedisciplineerd en gemotiveerd bezig bent met trainen, ook omdat je na het afvallen niet weer wil aankomen. Bewegen moet namelijk leuk zijn, en je moet het niet tegen je zin doen. Loop dus niet te hard van stapel en begin stapje voor stapje om je doel te bereiken.